torsdag 20 september 2007

Flaggan på toppen...

Jag har bestigit mitt "blogg everest" och nu kan ni glädja er (eller i alla fall läsa) mitt allra första inlägg, och jag glädjer mig mest åt att jag hann före C. Sitter här och dricker lite eftermiddagskaffe och funderar över vilket betyg jag ska ge Woolf för mrs Dalloway. Känns tufft att ge en 2:a, gör om gör rätt, till någon som anses vara en av 1900-talet vikigaste författare (även om jag stundtals kände så). Skulle även kännas rätt bra att smacka till med en 6:a och inbilla mig att jag förstår storheten i boken och då givetvis även identifiera mig med den litterära intelligenseliten:)

Nää, tror jag ska låta diskussion (och kanske mest gårdagens bubblor) sjuka in och så återkommer jag med en rafflande analys och motivering till ett genomtänkt betyg.

Tack så mycket för igår!

Inga kommentarer: